Oslo Spillforening (OSF)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Introduksjon til Oslo Spillforening

Go down

Introduksjon til Oslo Spillforening Empty Introduksjon til Oslo Spillforening

Poste by Morten Man Mar 25, 2013 6:38 am

Oslo spillforening (OSF) startet i juni 2011 med en liten gruppe venner, som samlet seg under navnet Pathfinders of Oslo (PFOO). På den tiden spillte vi kun Pathfinder RPG. Etter litt over ett år så vi at interessen og pågangen for rollespill økte. Vi bestemte oss da for å omorganisere oss, og utvide interesseområdene våre. Vi registrerte oss som Oslo Spillforening under Hyperion (n4f) og får nå årlig driftstøtte av dem. For driftstøtten går vi til innkjøp av flere rollespillbøker, brettspill og annet spillrelatert materiell. Alt materiell er til fri bruk for medlemmene våre.

OSF er en forening for alle spillinteresserte i Oslo, uansett erfaring. Vi driver hovedsaklig med rollespill, men liker å variere og å prøve nye spilltyper. Medlemmene våre møtes flere helger i måneden for å spille, ha det morsomt og sosialt. Detaljene rundt disse møtene bestemmes på forumet vårt. Som oftest møtes vi hjemme hos medlemmene eller andre egnede steder, f.eks. barnehager eller skoler.

OSF er en medlemsstyrt, demokratisk forening som følger Hyperions krav og rettningslinjer. Vi har et valgt styre, på minimum 5 medlemer, og en valgt leder. Disse valgene taes på årsmøtene hvor alle medlemmer har rett til å komme. På årsmøtet bestemmer vi også hvordan driftstøtten skal distrubieres, og om det er noen regler eller lignende vi vil endre på, legge til eller trekke fra. For å bli medlem i Oslo Spillforening må du ha fyllt 14 år og sende en forespørsel via e-post til post@oslospillforening.no, hvor du har med fullt navn, adresse, kjønn, fødselsdato og telefonnummer. I tillegg må du betale medlemskontigenten som ligger på 100.- i året. Når alt har blitt registrert og kontigenten er betalt, vil du være et fullverdig medlem, og kan delta på årsmøtene, bruke foreningens materiell og være med på aktivitetene i foreningen. Vi ønsker alle interesserte og nysjerrige velkommen til oss!

Vil du ha mer informasjon kan besøke nettsiden vår, oslospillforening.no
Morten

Antall Innlegg : 96
Join date : 24.03.2013