Oslo Spillforening (OSF)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Characters in Fartherall

4 posters

Side 1 av 2 1, 2  Next

Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by andreasanbi Tor Okt 31, 2013 12:39 pm

Ser ut som vår Paladin har byttet bort kua og fått Healing igjen Smile Med Channel energy og Lay on Hands. Men kanskje han ombestemmer seg.. fuglene vet
andreasanbi
andreasanbi

Antall Innlegg : 62
Join date : 16.04.2013
Age : 32
Bosted : Linhusveien 14

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by andreasanbi Ons Okt 30, 2013 10:08 pm

Sure du kan ha dem med, vi starter jo i 9. level, så slike små ting er ingen sak. Jeg ser for meg at du (forhåpentligvis) blir introdusert i 2. session, for så å følg party etter det. Siden dette er ett relativt kort eventyr, er det liten vits i at karakteren din finner på mye annet når du er borte. Men vi tar detaljene rundt din karakters nærvær/fravær senere Smile
andreasanbi
andreasanbi

Antall Innlegg : 62
Join date : 16.04.2013
Age : 32
Bosted : Linhusveien 14

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by Morten Ons Okt 30, 2013 8:03 pm

Jeg kommer til å bli med noe sporadisk, så karakteren min kommer til å være av typen som bestemmer seg for å være litt alene, for så å spore dere opp igjen. Tenker jeg går for en barbar, eller noe i den duren. Fokus på harde slag og å kunne spore opp folk og fe. Kanskje også en dose intimidation. Han vil være usivilisert og distre, og vil sjeldent tenke nøye gjennom hva han gjør eller sier. Tenker han er god med dyr. Hva mener du om at han begynner spillet med et par dyr som følger etter ham, og som har lært noen triks? En hund og en hauk hadde kanskje fungert bra Smile Dette blir jo helt vanlige dyr, som ikke kommer til å være noen stor bonus når vi nærmer oss mid-lvl
Morten
Morten
Admin

Antall Innlegg : 96
Join date : 24.03.2013
Age : 33
Bosted : Oslo

http://www.oslospillforening.no

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by Peter S Ons Okt 30, 2013 5:55 pm

Men Dinosaurer er gay Razz akkurat som monker
Peter S
Peter S

Antall Innlegg : 116
Join date : 16.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by andreasanbi Ons Okt 30, 2013 5:50 pm

Nei, settes ingen slike restriksjoner på spells.
andreasanbi
andreasanbi

Antall Innlegg : 62
Join date : 16.04.2013
Age : 32
Bosted : Linhusveien 14

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by hbratomyr Ons Okt 30, 2013 5:29 pm

Hmm til den settingen så lurer jeg på noe Andreas. Tenker å gå Wild Mystic druid og da bruke Summon natures ally en del, er det også restriksjoner der at jeg ikke kan summone mer eksotiske dyr?

hbratomyr

Antall Innlegg : 39
Join date : 18.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by hbratomyr Ons Okt 30, 2013 5:27 pm

Tusen takk for linken Peter Smile Sjekka gjennom litt nå og funnet mye spennende!

hbratomyr

Antall Innlegg : 39
Join date : 18.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by andreasanbi Ons Okt 30, 2013 4:22 pm

Henning : En Druid vil fungere bra :)Dere kan bruke alle de offisielle Pathfinder ressursene. Dvs: Core Rulebook, Advanced Players Guide, Ultimate Combat, Ultimate Magic, Ultimate Equipment, og fler. Hvis du tar fra disse bøkene jeg ramsa opp så har du VELDIG mye å velge imellom Very Happy
Det jeg foreslår er å velge for eksempel druid og så finne deg en build eller en idé du vil rulle, gå så igjennom spell, feats og equipments i de utfyllende bøkene.

Peter: Jeg ser ikke noe gærent med en ferdig laget Minion, men jeg vet ikke helt hvordan de fungerer heller, vil du forklare? Angående fauna og flora: Settingen er high fantasy european medieval, som vi si at man ikke finner tropiske dyr i i dette landet (Fartherall), men det er ingenting i mot at du har sett/fått tak i tropiske dyr i et distant tropisk land Smile
De eneste begrensingene som er tilstede i denne modulen er de spesifisert i filmen; Human only, no other culture than a generic western high fantasy setting, and no monks(?).

Til å lage karakterer kan dere enten rulle 4d6 - den laveste terningen, eller 25 point buy (dvs. Epic Fantasy) Very Happy
andreasanbi
andreasanbi

Antall Innlegg : 62
Join date : 16.04.2013
Age : 32
Bosted : Linhusveien 14

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by Peter S Ons Okt 30, 2013 3:28 pm

Druid er en veldig bra class og kommer sikkert til å bidra godt til gruppen, Det som er vanlig er å fokusere endten på strength og sånt og gå shapeshifting med en sterk Animal Companion, Da har du også full spell list men du mister Domain spells. Eller gå full caster, men endel battlefield COntrol, go masse muligheter til gode summons. som er kjempe bra. Og noe heals etc. Jeg poster alle guidene jeg finner her så du kan lese igjennomdem hvis du vil.

Treantmonks Druid Handbook prt1
Part 2 Spirit of the Beast
Part 3 Druid Spells Examined

Petercco guide to druid



Ps! Andreas, Kan jeg starte med en Ferdig Laget Minion? hvis jeg ikke går helt overbord å lager den etter reglene. og Hvilke dyr er det som bor i landet? jeg det bare sånn robyn hood skog eller er det løver og sånt?
Peter S
Peter S

Antall Innlegg : 116
Join date : 16.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by hbratomyr Ons Okt 30, 2013 3:10 pm

Jeg ser på spellsa til Druid nå (minner meg masse om dagene jeg var resto druid i WoW) og har veldig lyst til å gå for en blanding av healing, crowd control og damage. Gå helt vill med naturens elementer Smile

hbratomyr

Antall Innlegg : 39
Join date : 18.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by Peter S Ons Okt 30, 2013 3:01 pm

Jeg har heals, selv om jeg er necromancer så går jeg spontanious cure casting, Hvis alle kjøper seg en Wand of Cure Light Wounds også så skal vi være dekket.

men paladin uten lay on hands? det er jo litt av greien men å kjøre paladin, hvilken archtype er det som fjerner det?
Peter S
Peter S

Antall Innlegg : 116
Join date : 16.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by hbratomyr Ons Okt 30, 2013 2:55 pm

En ting angående healer. Må det være cleric eller er det en annen class som kan funke. Vet bare fra World of Warcraft at Druids kan gå Restoration og Paladins gå Holy. Der er de clean healere. Funker sikkert litt annerledes her.

Skulle hatt litt guiding til å mekke character med alle statsa før vi starter på fredag^^

Edit: fant spells nå i Core rulebook (det er det vi bruker eller?) og sjekker at druids har mye healing spells. Tenker nå at jeg går for healing druid! Smile

hbratomyr

Antall Innlegg : 39
Join date : 18.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by hbratomyr Ons Okt 30, 2013 2:25 pm

Men hva hvis jeg går healer da kanskje? hvis vi allerede har en som kan gjøre litt buffing kan kanskje en clean healer funke bedre for meg?

Begge deler er nye for meg så jeg kan kjøre på med det mest nyttige.

Så nettopp filmen ferdig, veldig artig! Very Happy

hbratomyr

Antall Innlegg : 39
Join date : 18.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by andreasanbi Ons Okt 30, 2013 2:09 pm

Flott at du hjepler litt Peter Smile

Jeg vil jeg bare si at slik det ser ut nå har vi en utility/blaster Sorcere(ss?) og en Paladin UTEN Lay on Hands og Channel Energy. En Bard holder langt og lenger enn langt når det kommer til buffing, men vi har ingen Healers. Det ser ut som om dere kommer til å trenge en del potions Razz
andreasanbi
andreasanbi

Antall Innlegg : 62
Join date : 16.04.2013
Age : 32
Bosted : Linhusveien 14

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by Peter S Ons Okt 30, 2013 6:44 am

Ja jeg syntes den er morsom selv, Jeg har bare sett halve og jeg venter med resten. Kanskje jeg skal se den første filmen istedet.

Her er en guide til som er enda litt bedre på selve barden, den tar bare utgangspungt i Core rulebook så er noe flere options vurdert i den første guiden, men du burde absolutt ta en titt på denne også, om ikke først

Treanmonks Guide to bard
Peter S
Peter S

Antall Innlegg : 116
Join date : 16.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by hbratomyr Ons Okt 30, 2013 6:38 am

Ja men da mekker jeg noe eget selv.
Takk for linken! Var noe sånt jeg lette etter! Very Happy

Filmen er morsom så langt! hehe

hbratomyr

Antall Innlegg : 39
Join date : 18.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by Peter S Ons Okt 30, 2013 6:34 am

Jeg tror alle de andre kommer til å lage seg sin egen character, og da er det jo kanskje best at du gjør det også. så vi får vår unike feel på eventyret og ikke har med for mange direkte elementer ifra filmen, her er ihvertfall en guide til Bard som du burde lese igjennom. ikke at du trenger å følge den slavisk men kan være informativ

https://docs.google.com/document/d/1ogz8HL6GeguT-tN3-6HxXiF_G7mg_tyAQ59V9kPg6g4/edit?pli=1
Peter S
Peter S

Antall Innlegg : 116
Join date : 16.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by hbratomyr Ons Okt 30, 2013 6:31 am

Skal i løpet av dagen prøve å finne ut av noe. Kanskje lage en bard som er mer tilpasset meg selv, litt pro combat buffer eller noe. Må sette meg inn i Bardenes abilities og sånn.

hbratomyr

Antall Innlegg : 39
Join date : 18.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by Peter S Ons Okt 30, 2013 6:27 am

Hvis det blir FLynn så er han ihvertfall ferdig laget. Jeg ser han er god til å buffe og være support, men han kunne være litt bedre i combat foreksempel. men han er veldig god utenfor kamp med masse høye skills. blant annet veldig dyktig på å sjarmere damer *wink*
Peter S
Peter S

Antall Innlegg : 116
Join date : 16.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by hbratomyr Ons Okt 30, 2013 6:23 am

Tror det blir Flynn the Bard, sjekker ut filmen nå. Hvis han ikke appelerer helt mekker jeg min egen.

hbratomyr

Antall Innlegg : 39
Join date : 18.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by Peter S Ons Okt 30, 2013 6:19 am

uhm skal du spille Flynn the Bard eller lage din egen?
Peter S
Peter S

Antall Innlegg : 116
Join date : 16.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by hbratomyr Ons Okt 30, 2013 6:17 am

Da tror jeg at jeg vil prøve Bard. Vi kan jo kanskje prøve å spesialisere oss på ting som ikke stacker, slik at det blir masse bra stuffs (litt av alt eller noe). Hvordan kan jeg mekke character sheet. Hva slags skal jeg bruke til å fylle inn greiene fra Module resourses?

Jeg er fremdeles ny nok til å ikke vite helt hvordan jeg skal forberede meg før vår første session.

hbratomyr

Antall Innlegg : 39
Join date : 18.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by Peter S Ons Okt 30, 2013 6:12 am

Tidlig oppe! bare å spille det du har lyst til. Bard er Nyttig. men bare spill det du vil egentlig. Å bare si ifra hvis det er noe du trenger hjelp med. Jeg bygger om Characteren min litt til noe debuffing, men jeg har noen buffs som stacker med bard buffs også.
Peter S
Peter S

Antall Innlegg : 116
Join date : 16.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by hbratomyr Ons Okt 30, 2013 6:08 am

Ja du sier noe Peter, kan godt være noe annet en Bard også. Hva spesifikt er det vi trenger tenker dere?
Har lyst til å føle meg litt mer nyttig enn jeg gjorde store deler av tiden som ranger i Jade Regent Razz

hbratomyr

Antall Innlegg : 39
Join date : 18.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by Peter S Ons Okt 30, 2013 2:47 am

Håper det er tøffe encounters, tror ikke det blir party wipe Smile men necromancer og paladin på samme gruppe kan bli spennende
Peter S
Peter S

Antall Innlegg : 116
Join date : 16.04.2013

Til Toppen Go down

Characters in Fartherall Empty Re: Characters in Fartherall

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 1 av 2 1, 2  Next

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet